Voor werknemers

Services

VORMING: SOCIAL INTELLIGENCE

Praktische informatie


Duur:                    3u of 6u

Prijs:                     1500 euro per dagdeel + vervoerskosten

Locatie:               op locatie

 

Quick wins


    • Betere communicatie zorgt voor een betere samenwerking
    • Betere samenwerking, zorgt voor minder conflict, minder personeelsuitval, minder personeelsverloop
    • Self sustaining strategy:  ik help je personeel zichzelf helpen
    • Low time investment - big reward
      • één vorming geeft direct inzetbare tools
    • Een vorming geeft direct inzicht in de dynamieken van je team: relevante info die teruggekoppeld wordt

    Inhoud

     

    Een werkomgeving is eigenlijk niet zo verschillend met een klasomgeving: we zetten een groep onbekenden samen en hope for the best.  Om the best te bereiken, moeten je werknemers zichzelf én elkaar leren kennen. We all know: teamwork makes the dream work. 


    In deze vorming ondersteun ik je team om zich bewust te worden van de verschillende dynamieken: hoe communiceer je? Wat heeft dat als invloed op je directe collega's? Wat zijn je valkuilen en sterktes?


    Ik geloof niet in het zoveelste theoretisch kader zonder invulling. In de vorming zet ik in op bewustwording: ik geef mensen tools om zelfkritisch aan de slag te gaan. Mensen helpen veranderen, dat is voor in een therapielokaal.  Hier wil ik je werknemers ondersteunen in hoe ze hun eigen stijl zo efficiënt mogelijk kunnen inzetten. 


    Hoe kan bijvoorbeeld iemand met een directe stijl omgaan met gevoelige collega's of klanten? Wat doe je met je frustraties tegenover je collega die niet to the point communiceert? Hoe reageer je op de collega die zich lekker joviaal opstelt - en mag dat allemaal nog?  Misschien vindt de ene collega het geen probleem, terwijl de ander zijn haren overeind staan. 


    Ik leer je team hun eigen grenzen te herkennen en het verschil te leren met de grenzen van een ander. Met mensen samen werken, is elkaars taal leren spreken.


    In deze vorming geef ik je team de tools om de verschillende talen te leren spreken. No bullshit, geen gedoe - gewoon praktsich inzetbare tips en tricks.





    Hier alvast een simpele teaser:


    Is je collega razendkwaad of emotioneel? Probeer niet direct in gesprek te gaan. Wanneer we on the peak van onze emotie zijn, hebben we in ons brein geen toegang tot het logisch redeneren én tot ons complex spraakvermogen: Praten heeft op dat moment dus geen zin. 


    Cool off and come back 

    SUPERVISIE OF GROEPSBEMIDDELING

    Praktische informatie


    Duur:                            Aanmeldingsgesprek van 30 minuten

                                           Supervisie van min. 3uur

                                           Terugkoppelingsgesprek van 30 min


    Prijs:                              1500 euro  + vervoerskosten

                                          + 150 euro per extra gestart uur


    Locatie:                        op locatie

    Aantal deelnemers: Max. 15 deelnemers

     

    Inhoud


    Loopt de communicatie stroef in één van je teams? Zijn er blijvende meldingen van een probleemsituatie en lijkt er geen oplossing te zijn? Heb je geen idee hoe je de situatie best aanpakt? 


    Een vorming in social intelligence, brengt bewustzijn - maar in een supervisie wordt the real work toegepast. Bekijk supervisie gerust als een groepsessies therapie. Vaak zijn blijvende conflicten een kwestie van: elkaar niet begrijpen of verkeerde verwachtingen. Mijn rol tijdens zo'n sesssie is om vertaler te zijn en de noden van het team bloot te leggen. 


    Vervolgens wordt er gekeken of de verwachtingen die daarbij komen kijken ook haalbaar zijn en zo niet, wat de nodige middenweg is.




    A few case examples


      Recent was er een grote aanwervingsronde waardoor er veel nieuwe gezichten zijn. Het bestaande team worstelt met de verandering en er vormen zich verschillende groepjes die moeilijk met elkaar communiceren.


      Er is een conflict tussen twee collega's dat niet opgelost geraakt en dat beïnvloedt het ganse team.


      Er is recent een collega gestorven en het team geeft aan dat ze nood hebben aan een gesprek hierover.


      één collega gaat heel joviaal met het team om. Hij geeft daarbij vaak een knuffel of noemt zijn collega's 'lieveke'. De meeste collega's hebben vinden dat net gezellig, maar één collega maakt hier melding van.